MAGAZIN
Kezdőlap
Európai Unió
Világnéző
Világgazdaság
Kárpát-medence
Képekben
Generation
 
NEMZETKÖZI TANULMÁNYOK
Tanulmányok
Egyesület
Tanfolyam
Könyvesbolt
Keresés
 
KAPCSOLAT
Fórum
Impresszum

 

TANFOLYAM

20. Pályázati lehetőségek, információs irodák kis-és középvállalkozások számára

A Magyarország és az EU közötti társulási megállapodás értelmében az EU fokozatosan lehetővé teszi számunkra a részvételt különböző programjaiban. A tényleges részvételi lehetőséget egy viszonylag hosszú döntési és adminisztratív eljárás előzi meg, amelynek oka elsősorban az, hogy a nem EU tagok számára a részvételhez speciális pénzügyi és egyéb intézkedéseket kell hozni. 21 programban irányoztak elő részvételi lehetőséget.

Ezek többségét a vállalatok egymaguk nem tudják kiaknázni megfelelő felkészültség hiányában. A programokban való részvétel lehetőségéről többnyire tanácsadó és információs irodák, üzleti központok tájékoztatnak szerte Európában, így már Magyarországon is.  A pályázatnak a kiírás valamennyi feltételének eleget kell tennie, amely legalább olyan bonyolult, mint az EU önmagában. Ezért nem árt, ha van segítség.

EIC:

Az üzletfelek tájékoztatása és az üzleti felekről megszerzett információk meghatározzák a cégek létét és prosperitását, nemkülönben imázsát, ami ugyancsak az üzleti sikerek tényezője. A vállalatok mégsem fordítanak kellő gondot sem a tájékoztatásra, sem a tájékozódásra.

Az Euro Info Központ (EIC) hálózatot 1987-ben alapították az Európai Bizottság égisze alatt. Jelenleg 283 Euro Info Központ működik 37 országban, melyet kiegészít 13 Levelező Központ, 42 társult tag és 682 relé. 1999 őszén 44 új EIC csatlakozott a hálózathoz a közép-kelet európai országokból. A hálózat a kelet-európai kibővítéssel várhatóan tovább fog bővülni. Magyarországon 7 EIC alakult: Budapesten, Salgótarjánban, Szolnokon, Pécsett, Szegeden, Szekszárdon lés Nyíregyházán nyitották meg kapuikat a hálózat új, magyar tagjai.

Az Euro Info Központok helyi szervezetekbe épülnek, melyek védik az általuk képviselt vállalkozások érdekeit. A befogadó szervezeteknek és a kiterjedt hálózatnak köszönhetően az Euro Info Központok tisztában vannak a kis- és középvállalkozások mindennapi működését érintő problémákkal.

Információ, tanácsadás, segítségnyújtás: ezt a három alapszolgáltatást nyújtják az Euro Info Központok a kis-és középvállalkozói szektornak. A cél az, hogy az EIC-k mindig a kis-és középvállalkozók rendelkezésre álljanak, legyenek kezdő vagy már működő vállalkozások, rendelkezzenek bármilyen szintű ismeretekkel az Európai Uniót illetően.

EIP:

Az 1995-ben megfogalmazott Kommunikációs Stratégia és az 1998-ban írt Megvalósíthatósági Tanulmány az EIP-hálózat kialakításának szükségességét fogalmazta meg. Ennek alapján az EIP-k feladata:

·        diákok, vállalkozók tájékoztatása a továbbtanulási és pályázati lehetőségekről,

·        szorosabb kapcsolat kiépítése EU-s témákban a civil szervezetekkel, kamarákkal, önkormányzatokkal és a helyi médiával,

·        EU-s tapasztalatcserék, szakmai műhelyek, konferenciák, tanfolyamok és vetélkedőkb szervezése,

·        gazdag EU-s könyv- és dokumentumtár létrehozása

·        al-iroda hálózat kiépítése,

·        kiállításokon való megjelenés.

Az EIP-k felállításával szükségessé vált, hogy 2000-re a már kiépített EIP-k tapasztalatai és a helyi igények alapján az EIP-hálózat továbbfejlődjön. Ennek megfelelően a Belső Kommunikációs Stratégia ez évi fő feladata a regionális szintre hatás, aminek fő eszköze az EIP-k lesznek mint a Külügyminisztérium “meghosszabbított kezei”. A minisztérium szándéka szerint a tájékoztatási feladat hatékony ellátása érdekében egész Magyarországot lefedő, megyénként egy ilyen EIP-t tartalmazó hálózat létrehozása és a már felállított EIP-k további működésének a támogatása.

Az EIP hálózatnak kell betöltenie a helyi tájékoztatás központi, koordinátori szerepét, célja az, hogy az EU-információk minél közelebb kerüljenek az állampolgárokhoz. A lakosság egészének szóló általános integrációs tájékoztatási tevékenységen túl különös figyelmet kell fordítaniuk bizonyos kiemelten fontos célcsoportok - fiatalok, tanárok, vállalkozók, gazdálkodók és mezőgazdasági foglalkoztatottak - tájékoztatására, és ami talán még fontosabb: az uniós tagságra történő felkészítésükre.

 Érdekes és nagyon keresett szolgáltatást nyújtanak egyéb információs központok, mint például a brit Barnsley Európai Üzleti Információs Központ, amely az európai egységes piacon belüli üzletek minden aspektusát bemutatja. Hozzájuk a következő témakörökben érkeznek a kérdések (többnyire az interneten keresztül. Az adott termékek megfelelnek-e az európai szabványozásnak, milyen kutatás-fejlesztési lehetőségek vannak egy vállalat számára, melyik egységes piaci szabályozás érinti a cég üzletmenetét, vagy milyen pénzügyi források állnak rendelkezésre. A Barnsley kérésre komplett cégismertetőket nyújt. Képes listázni egy adott piaci szegmens európai résztvevőit, emellett hozzáférnek az EU legtöbb gazdasági és szociális statisztikájához, és tájékoztatást adnak az EU-n belül kiírt tenderekről, közbeszerzési eljárásokról is.

Vissza a Tanfolyam tartalomjegyzékéhez!

Kérdezzen az Ön online oktatójától!


 

hirdetés

 

hirdetés

On
Line
EU

hirdetés

 

linkajánló

Copyright 2003 Européer. europeer@np.hu